Welkom in 2025. Een jaar vol technologische wonderen en shoppermarketingmagie

Welkom in 2025: Het jaar waarin AI je nieuwe beste vriend is, je koelkast je boodschappenlijstje maakt en je favoriete winkel je naam, voorkeur en verjaardag kent. Terwijl we ons voorbereiden op een toekomst vol technologische wonderen en marketingmagie, laten we eens kijken naar de toptrends die de wereld van shopper marketing, trade marketing en retail zullen domineren.
1 januari 2025

Welkom bij ons overzicht van de belangrijkste trends en ontwikkelingen in retail, trade marketing en shopper marketing voor 2025. We hebben zorgvuldig enkele van de meest gerenommeerde bronnen wereldwijd geraadpleegd om een uitgebreid beeld te schetsen van wat ons te wachten staat.

Bereid je voor op een jaar vol innovatie en spannende veranderingen!

Kantar - The Roadmap to 2025's Top Marketing Trends

  1. Total Video Strategy. Vind de juiste videomix!
  2. RetailMedia Networks. Op weg naar 10-25% van alle advertentie-uitgaven?
  3. Livestreaming-ads. Brand growth opportunities tot wel 30%!!!

Copyblogger - Marketing Trends for 2025 (met praktische voorbeelden) 

  1. Meer investeringen verwacht in long-term Influencer partnerships
  2. Omnichannel Marketing zal domineren
  3. Live events worden belangrijker voor merkfabrikanten én retailers

Global Marketing in 2025

  1. Echte verbindingen met shoppers via verschillende kanalen in verschillende markten
  2. Omarm agility om snel in te kunnen spelen op veranderingen
  3. Hyper personalisatie door AI

Usecrafted - Top 10 retail Trends voor 2025

  1. In-store efficiency en tech
  2. Recommerce
  3. Phygital Retail

GWI 2025: Charting the future of retail

  1. Hybrid shopping
  2. Inspiratation-led shopper journeys
  3. Athleisure 

Kortom...

  1. Meervoudige Waardecreatie als drijvende kracht
  2. De opkomst van community-marketing en verdere groei van retailmedia
  3. Social Shopping en Social Commerce met meer gebruik van influencers
  4. Vernieuwende loyalty programma's
  5. Hyperlokale- en gepersonaliseerde shopper marketing
  6. Frictieloze delivery, InStore efficiëntie én technoliegedreven retailshift
  7. Sensory Marketing en inspiratiegestuurde klantreizen
  8. Storytelling en geserialiseerde marketing
  9. Werkelijke focus op GenZ