Top 10 Shopper Marketing Strategies 2025

Het retaillandschap verandert voortdurend en om voorop te blijven lopen zijn innovatieve (shopper)marketingstrategieën nodig. In 2025 zal een combinatie van digitale kennis, gepersonaliseerde ervaringen en community-building de sleutel zijn om de aandacht van shoppers te trekken (as1) en de verkoop te stimuleren (as2).Uit ons recente onderzoek in Europese retail (n=100+) zijn onderstaande 10 (shopper)marketing strategieën ontsloten. Wil je meer info? Neem dan contact met mij op.
17 januari 2025
  1. Omnichannel Experiences

Omnichannel is no longer a buzzword; it’s a necessity.

  1. Hyper-Personalization

Personalization goes beyond addressing customers by name.

  1. Community Building

Create a sense of belonging among your shoppers.

  1. Interactive Content

Capture attention with interactive content

  1. Values-Driven Marketing

Showcase your company’s commitment to social responsibility, sustainability, or other causes.

  1. Short-Form Video

Short-form video made snackable and shareable.

  1. Influencer Marketing

Authentic endorsements of trusted voices can significantly boost brand awareness and credibility.

  1. Livestream Shopping

Livestream shopping combines the immediacy of live video with the convenience of online shopping, allowing shoppers to interact with hosts, ask questions, and purchase products in real-time.

  1. Loyalty Programs

A well-designed loyalty program can increase customer retention and lifetime value.

  1. Data-Driven Decisions

Track and analyze key metrics and use this data to refine your strategies.

Voor meer informatie of een korte trendpresentatie bij jullie op kantoor? Neem dan vooral even contact op.