Vers gekochte asperges kunnen meteen worden geschild in de schilmachine en het winkelpersoneel staat klaar om alle mogelijke vragen over asperges te beantwoorden. Van bewaartips tot het delen van leuke feitjes en weetjes over dit oer-Nederlands product. Ook zijn er regelmatig proeverijen van aspergegerechten én van bijzondere specialiteiten zoals asperge ijs, asperge vlaaitjes en asperge wijn.
Dé Aspergewinkel is een initiatief van ZON fruit & vegetables, in samenwerking met MAGGI, onderdeel van Nestlé. “Wij willen de consument graag inspireren over de Koningin der Groente, de asperge. Onder het motto ‘Beleef, Proef en Ontdek’ laten wij zien dat naast de traditionele gerechten ook andere verrassende combinaties mogelijk zijn. Zo weten mensen vaak niet dat asperges ook in de wok of op de BBQ kunnen worden bereid. Of dat er naast witte en groene asperges ook paarse asperges bestaan. Die laatste zijn overigens rauw het allerlekkerst!”, aldus Michiel Geraedts, Manager marketing en retail van ZON.
Dé Aspergewinkel heeft al veel media-aandacht gekregen, lokaal en nationaal. Omroep Brabant, Brabants Dagblad, AGF, Shopper Marketing Update en nog veel meer. Ook het RTL Nieuws vindt Dé Aspergewinkel het bezoeken waard! In hun nieuwsuitzending van 3 april besteden ze aandacht aan de winkel. Hierdoor heeft Dé Aspergewinkel ruim 1,2 miljoen mensen bereikt.
RTL4 besteedt ook aandacht aan Dé Aspergewinkel in het programma Plezier & Passie, zaterdag 15 april om 16.30 uur en de volgende ochtend in de herhaling om 8.30 uur. Het culinair programma Nederland Proeft met presentator Winston Post en Lisa van Cuijk reisde ook af naar de winkel in Den Bosch. Bekijk deze aflevering 7 mei om 17.00 uur of in de herhaling op 13 mei.