Bureau Basket creëerde allereerst een originele winactie; win een weekend op een Meatless Farm. Oftewel; een geheel verzorgd weekend voor vier personen op een plantaardige boerderij, waar je ook nog eens álles leert over het vleesloze boerenbestaan én een culinair menu krijgt voorgeschoteld met de lekkerste vega-variaties! Deze activatie lanceerden we via de 18 winkels en online via in-app advertising, Google Display, YouTube en diverse social media kanalen. Doordat we ons smart location targeting platform als basis aanhielden in de acquisitiefase, traceerden en activeerden we deze actie heel gericht op de duizenden doelgroeppersonen die hiervoor in kaart kwamen. Bijvoorbeeld omdat ze hun boodschappen al bij JUMBO doen, maar doordat we ook een latente interesse in vegetarische eten, een bewuste lifestyle en geselecteerde restaurants zagen.
Na drie weken campagnevoeren, hebben we alle deelnemers en bezoekers van de actiepagina nogmaals weten te activeren voor een cashbackactie. Dit hebben we vervolgens ook in POS mogen vertalen, waardoor geen JUMBO bezoeker meer om de introductie van Meatless Farm heen kon in de eerste weken van haar schappositie! Via een foodtruck bij de geselecteerde filialen heeft Meatless Farm het merk nog extra lading kunnen geven en zijn nog vele proevers geconverteerd tot consumenten én shoppers.
Meatless Farm & Bureau Basket wonnen hiermee de ISMI Shoppermarketing Award voor beste productintroductie 2021!