In een nutshell enkele resultaten die er in onze ogen uitspringen, aldus Michael Petit:
- Overall is er een stijging te constateren in de vergelijking met vorige metingen: inmiddels is 82% van de Nederlanders bekend met de term ‘flitsbezorging’. In december 2021 was dit nog 50%.
- Onder de leeftijd 55+ is die stijging het hoogst: van 40% naar 77%
- Het gebruik van flitsbezorgers is ook gestegen: van 11% naar 15%
- Gorillas is de meest bekende aanbieder (61%) gevolgd door Flink (53%) en Getir (26%).
- Het aantal mensen dat in de toekomst gebruik verwacht te maken van flitsbezorgers is 8% en zo’n 35% van de huidige gebruikers verwacht zelfs vaker te gaan gebruiken.
- Belangrijkste reden om te gebruiken: ‘Hoef de deur niet uit’ (44%), ‘Snelheid’ (44%) en ‘Gemak (41%).
Het onderzoek is uitgevoerd in mei 2022 onder een representatieve doelgroep van 1.043 respondenten.