Brandwise, Hoogvliet en Vlastuin komen tot co-creatie met Mr. Flexx®

Hoogvliet supermarkten heeft met de ingebruikname van het re-usable displaysysteem Mr. Flexx® gekozen om ook displaypromotie aan te haken bij het eigen MVO-beleid. De maximale CO2-reductie in combinatie met de eenvoud van het modulaire systeem en het simpele onderhoud, maar zeker ook de opties voor creativiteit en merkbeleving gaven de doorslag bij de keuze voor Mr. Flexx®.
2 februari 2021

Hoogvliet heeft Mr. Flexx® Premium in alle aangesloten supermarkten vanaf week 2 geïntroduceerd. De displaylocatie is specifiek bedoeld voor promotie van A-merken en huismerken van de supermarktorganisatie. Hoogvliet is daarbij zelf verantwoordelijk voor de verkoop van displaylocaties, terwijl fieldmarketing- en salesbureau Brandwise het projectmanagement verzorgt. Daar hoort ook de wekelijkse ombouw bij van de displays door het eigen Brandwise-team van merchandisers. Zowel Hoogvliet als de deelnemende A-merken worden dus volledig ontzorgd gedurende het totale traject.

Winkelvloer - Het grote voordeel van Mr. Flexx is dat het displayconcept simpelweg op de winkelvloer is op- en om te bouwen. De hoogte en de inrichting van de dagers is middels planken, schapverdelers en haken te variëren, hetgeen de display ideaal maakt voor diverse soorten producten en doeleinden. Door zijn unieke opstelling, op maat te maken decoraties en technieken sluit Mr. Flexx met zijn talloze presentatiemogelijkheden naadloos aan bij het te promoten merk of actie. Door de vele variatiemogelijkheden van het displayconcept vervalt ook de noodzaak om telkens veel budget vrij te maken voor een nieuw (kartonnen) display-ontwerp. 

Unit manager Jos Verhaegen van Hoogvliet is zeer content met de ingebruikname van het displaysysteem. "De samenwerking met Brandwise en Vlastuin is een belangrijke stap om nog duurzamer en efficient gebruik te maken van second-placement-displays in onze supermarkten. Dankzij Brandwise is er 100% executie, kunnen we met deze impactvolle displays sturen op maximale verkopen én gooien we veel minder karton weg. Ik word er ontzettend blij van als ik deze displays in onze winkels zie staan."

Mr. Flexx® Premium -  Het eerste Mr. Flexx® concept dat POS-leverancier Vlastuin in 2019 op de markt bracht, is inmiddels doorontwikkeld tot een 2e variant, de Mr. Flexx® Premium. Deze actuele versie is uitgebreid met de mogelijkheid tot inzet van licht, geur, geluid en beweging. In die hoedanigheid kan Mr. Flexx® Premium de zintuigen van de passerende shopper een extra impuls geven, waarmee een nog meer opvallende 2nd placement op de winkelvloer en uplift in sales wordt gezorgd. Ook de toevoeging van de nieuwe plug & play-opties zijn in een handomdraai te realiseren.

Optimale besparing - Kartonnen displays met een korte levensduur op de winkelvloer genereren een enorme hoeveelheid afval. Ook de productie ervan leidt tot bovenmatig veel CO2-uitstoot. Het duurzaamheidskarakter geldt derhalve als duidelijke plus van het modulaire displayconcept. Vlastuin gaat daarbij uit van een besparing van 90% op karton bij elke promotionele actie. De levensduur van Mr. Flexx® is minimaal drie jaar, waarmee circa 86% op CO2 wordt bespaard ten opzichte van eenmalige kartonnen displays. Aan het eind van zijn levensduur is Mr. Flexx® 100% recyclebaar. 

Geregistreerd - Mr. Flexx® is een uitvinding van Vlastuin en staat als merk geregistreerd. De genoemde prestaties met de reductie van CO2-uitstoot is berekend door Bureau Blonk, een internationaal leidend bedrijf op het gebied van milieu, duurzaamheid, voeding en gezondheid. Mr. Flexx® premium is verkrijgbaar in twee formaten. Ook is er een Classic en Eco variant verkrijgbaar. Meer info zie  www.mrflexx.com of kijk op Youtube! 

Over Vlastuin - Als dynamisch familiebedrijf creëert Vlastuin ruim 52 jaar innovatieve instore oplossingen, gericht op het vergroten van marktaandeel en verhogen van omzet voor retailers en brands. Kenmerkend voor Vlastuin is de drive om nieuwe producten te ontwikkelen die bijdragen aan meer impact op de winkelvloer, praktisch toepasbare innovaties en het verkleinen van de ecologische footprint. Kijk voor meer informatie op de website: www.vlastuincdi.com

Over Hoogvliet - Hoogvliet is een supermarktketen met 71 winkels in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland. Het distributie- en servicecentrum en de centrale slagerij bevinden zich in Bleiswijk. In de bakkerij van Hoogvliet in Bleiswijk wordt meerdere keren per dag vers, ambachtelijk brood gebakken voor alle vestigingen. De organisatie telt ruim 6.000 medewerkers. Hoogvliet streeft ernaar dat gezinnen in Nederland iedere dag gezond, gevarieerd en vooral lekker eten, voor de laagste prijs. Zie ook www.hoogvliet.com

Over de Brandwise Group – De Brandwise Group  is marktleider op het gebied van field marketing & sales: een professioneel bedrijf waar mensen centraal staan. Want dat vormt de basis voor waar ze al meer dan 30 jaar iedere dag mee bezig zijn: menselijke connecties bouwen voor A-merken en retailers. Brandwise verzorgt field promoties, sampling, instore demonstraties, hospitality én sales & merchandising voor toonaangevende merken zoals Coca-Cola, Nestlé, Procter&Gamble, Jumbo en vele anderen. Kijk voor meer informatie op de website: www.brandwise.nl/

Vlastuin

Guldenhoflaan 25
3743 AS Baarn
+31 (0)35 548 87 30
info@vlastuincdi.com