The brain says: Plus heeft de beste kerstcommercial

De vier supermarkt commercials van 2021 gemeten in het brein.
24 december 2021

We hebben de kerstcommercials van de vier grote supermarkten Plus, Albert Heijn, Jumbo en Lidl gemeten in het brein met fMRI. De kerstcommercial van Plus komt als beste uit de test als het gaat om de activatie van koopgedrag. Albert Heijn wordt het leukst gevonden (hoogste score op Likeability).

De resultaten zijn anders dan veel reclameprofessionals hadden voorspeld én wijken af van wat traditioneel onderzoek laat zien. In eerder traditioneel onderzoek werd er aan mensen gevraagd of 'de commercial hen zou aanzetten tot het kopen van de kerstboodschappen bij de betreffende supermarkt'. Plus eindigde hier op de derde plaats, achter de Lidl en Jumbo. Meet je de commercials echter in het brein, dan is de volgorde van de commercials die het beste aanzetten tot kopen: Plus, Lidl, Jumbo en als laatste Albert Heijn. 

Neurensics

Nieuwe Achtergracht 129-B
1018 WS Amsterdam