Neuromarketing & Shoppergedrag

Where science meets branding and selling
  • Duur: 1 dag
  • Vorm: Masterclass
  • Docenten: Walter Limpens
  • Kosten: Masterclass is inbegrepen in het ISMI lidmaatschap. (€995,- voor niet-leden)
  • Data:
    • Startdatum: 13 maart 2025
    • Einddatum: 13 maart 2025

Voor wie?

Voor iedere professional die geïnteresseerd is in de psyche van de consument als shopper en de processen die in het onbewuste plaatsvinden. 

Waarom Neuromarketing

Wat gebeurt er in het hoofd van een shopper wanneer hij of zij een keuze maakt? Die vraag staat centraal bij neuromarketing, oftewel marketing met kennis die is opgedaan uit hersenonderzoek. Ons gedrag als shopper wordt veelal beïnvloed door onbewuste processen. Hoe reageert ons brein op verschillende stimuli? En hoe beïnvloed je dit koopgedrag?

Locatie:

Deze masterclass vindt plaats in Eenhoorn Amersfoort. Perfecte bereikbaarheid met zowel auto, als openbaar vervoer. 

Studieprogramma

Wat ga ik leren?

Met de erkende masterclass Neuromarketing leer je wat er bekend is over de invloed die het onderbewustzijn heeft op dagelijkse gedragingen van de consument als shopper, zoals besluitvorming en aankoopprocessen – en de rol die marketing en communicatie daarbij spelen. Je bent hierdoor in staat om nog doeltreffender om te gaan met de keuze die mensen in het algemeen en shoppers in het bijzonder in hun dagelijkse leven maken.

De volgende onderwerpen komen aan bod

  • Methodieken van onderzoek
  • Hoe activeer je shopper gedrag?
  • Hoe krijg je shoppers in beweging?
  • Hoe motiveer je een shopper?
  • Hoe breng je het juiste gevoel over?

Resultaten

Na het volgen van de cursus Neuromarketing ben je in staat om onbewuste processen die achter gedrag schuilgaan en de hersenfuncties die hiervoor verantwoordelijk zijn te begrijpen. Op basis van deze inzichten kun je op de juiste knoppen drukken in het brein van de shopper. Shopper Activatie campagnes kunnen zo veel efficiënter en effectiever worden ingezet. Een neuromarketeer weet welke methodieken beschikbaar zijn om onbewuste processen bloot te leggen en kiest hieruit de meest effectieve combinatie om succesvol shoppergedrag te beïnvloeden. Zo ben je in staat meer-omzet te realiseren door relaties met klanten te verdiepen en te verbreden.

Ik schrijf me in voor deze opleiding