Instore Shopper Marketing Insituut
Instore Shopper Marketing Insituut

Uitdragen

 

Live!

Master Classes

Programma

Jouw koers in de nieuwe marketingwereld

De marketeer die nu nog niet denkt vanuit de consument, shopper en klant heeft de boot gemist.

Maar welke koers moet je uitzetten in deze snel veranderende marketingwereld? In de volgende Live! bijeenkomst proberen wij je een aantal handvaten aan te reiken. Maar het ISMI zet ook een nieuwe koers in. Vandaag lichten we een tipje van de sluier op. Op de (tijdelijke) website lees je onze visie op een bredere en diepere benadering van het vakgebied Customer & Shopper Marketing. Het gaat om shopper(gedrag), maar tegelijk ook om de klant van de retailer en om de klant van de merkfabrikant, de retailer. Het woord “Trade” dekt de lading niet meer. Vier experts geven in een korte presentatie hun visie. En we gaan aansluitend met elkaar in discussie.

Het resultaat? Een frisse blik op jouw marketing toekomst.

Schrijf je snel in.

Sprekers

Arjen Bonsing Founding partner in customerjourneyexperts.com

Een blik in de nabije toekomst van retailing en merk marketing. De Amazon’s en Alibaba’s van de wereld nemen traditionele retail functies over. Semi-intelligente apparaten zijn de groot verbruikers van het internet in de toekomst. De “mobile revolution” slaat toe. Wat betekent dat voor ons als marketeer? Hoe volgen wij die consument nog?
De consument als shopper bepaalt waar in de keten het geld wordt verdiend. Die koopbeslissing wordt genomen ergens in de Customer Journey.
Maar op steeds verschillende momenten, meer en meer op verrassende plaatsen en de ene keer online de andere keer offline. Arjen laat zien hoe je de customer journey op alle touchpoints in kaart kunt brengen en als een vinger aan de pols kunt volgen.

 

Gerard Brinkman Directeur van OnMarc B.V.

Klant-centraal denken is een veelgehoorde kreet.
Waar helpt de digitale wereld om de R in CRM ook echte betekenis te geven.
Wat betekent het voor een organisatie? Wat betekent het voor marketing? Hoe helpen nieuwe technologieën als big data bedrijven bij het onderhouden van passende klantrelaties?
Wat het betekent het voor een producent als het belangrijkste presentatie middel van een retailer is verworden tot de afmeting van een tablet of nog kleiner, een smartphone?

 

Forum Discussie Jouw koers in de nieuwemarketingwereld

Twee van de nieuwe bestuursleden in het ISMI, Jurgen Mohr en Oswin van den Boer geven hun visie op de toekomst. Vanuit hun rijke ervaring vertellen zij over de ontwikkelingen in marketing-land van de afgelopen jaren, maar vooral over de uitdagingen voor de komende jaren.

Een paar punten:

  • Er zullen nieuwe KPI’s moeten worden opgesteld, bijvoorbeeld t.a.v. customer satisfaction.
  • Het creëren van digital maturity in organisaties
  • De transformatie naar een nieuw marketing systeem.

Kortom, hoe dichten we de kloof tussen oude en nieuwe marketeers?
De middag zal worden afgesloten met een discussie met de sprekers.

19 Juni

Lokatie 78

Burg. Van Der Weijerstraat 78
3981 EK Bunnik

Ontvangst 13:00

Aanvang 13:30

Gratis toegang voor ISMI Leden

De volgende Live! bijeenkomst

De volgende bijeenkomst vindt plaats op
27 September en 15 Novenber.
Aanvullende info volgt binnenkort.

Houd mij op de hoogte