Instore Shopper Marketing Instituut
Instore Shopper Marketing Instituut

Wat beweegt de shopper...

Wat zijn we?

Kenniscentrum, kennisontwikkelaar én belangenbehartiger voor Shopper - en Customer Marketing professionals.

Waar staan we voor?

Continue ontwikkeling en professionalisering van ons vakgebied- en deelgebieden voor alle relevante sectoren.

Waar gaan we voor?

Ons vakgebied (Shopper & Customer Marketing) op gelijkwaardig niveau verankeren binnen en/of naast de traditionele disciplines Marketing en Sales.

Hoe maken we dit waar?

Door Kennis te Vergaren, te Delen en Uit te dragen.

Lid worden?

Je kunt lid worden van het ISMI en zo op de hoogte blijven van ontwikkelingen, je collega’s erbij te betrekken en gebruik te maken van de expertise in het kenniscentrum.

Meer weten? Bel naar
+31 0 6 54 20 7479

Of stuur een mail naar
info@isminstituut.nl

Master Classes &
Trainingen
Customer
Journey Experiences
Gratis
Shopper Marketing Scan
Gratis In-company
Workshop
Digital
Maturity Learnings
Research & Monitoring
Klankbord
Gratis Live!
Networking
2 abonnementen
MarketingTribune

Kies je koers

Word lid en maak gebruik van wat de nieuwe Stichting ISMI biedt.

Sluit je voor slechts € 1.250 per jaar snel aan en wordt bedrijfslid.

Alle collega’s profiteren mee!

Inschrijven

Info voor
Merkfabrikant of Retailer

Info voor
Bureau of POS fabrikant

Artikel

Marketing Tribune

Door Bram Nauta
Customer & Shopper Marketing repareert de lekkende emmer van Byron Sharp

Lees verder

Delen

 

De Shopper

Master Classes

Customer & Shopper Marketing Expert in 6 Shopper Masterclasses

Kies de Masterclasses die bij jou passen of volg alle 6 Masterclasses. In dat geval ontvang je het certificaat "Customer & Shopper Marketing Manager".
Vraag de documentatie aan: bram@isminstituut.nl

1 Kijken waar marketing zijn werk doet
Een dag vol nieuwe kennis over toepassingen van neuro marketing.
14 Februari of 05 September

2 Rendement van schap en presentatie Een dag vol space management & shelf vision
07 Maart of 19 September

3 Waar en Hoe raak ik de consument
Inrichten van de customer journey met als doel de omni channel consument te raken in zijn consumenten- en shoppergedrag.
28 Maart of 10 Oktober

4 Shopper Marketing
Met inzicht in het gedrag van de consument als shopper kunnen retailers groeikansen definieren.
18 April of 31 Oktober

5 Customer Marketing
Een intensieve training over de praktische toepassing van category management en trade marketing.
09 Mei of 21 November

6 Shopper Activatie
Alles over de psychologie van het shoppergedrag en de consequenties voor het shap, promotie en online presentatie.
06 Juni of 12 December

Daarnaast zijn er de "clinics" voor je team of het directie- en management team.

Shopper Clinic
Een clinic is een dagdeel voor collega’s over onderwer- pen die actueel zijn voor jouw organisatie. Gratis voor ISMI leden.
Onderwerpen en datum in overleg

Clinic voor DT en MT
Een clinic van een dag voor directie- en of management team over strategische keuzes, groeipad, optimaal rende- ment en veranderingsmanagement.

Datum en inhoud in overleg.

Uitdragen

 

Shopper Marketing Update
Live!

19 Maart

Op 19 maart 2019 houden wij weer een Shopper Marketing Update Live!-event.

Deze keer ter gelegenheid van het
Packaging Event in Amersfoort

Het programma zorgt zoals altijd weer voor veel inspiratie en discussie. Vier sprekers gaan in op de volgende thema's

NL-Packaging-event
  • Het verpakkingsontwerp; vrije creatie of een marketingkeurslijf?
  • De verpakking online gaat veranderen; onderzoeksresultaten n.a.v. neuro-onderzoek
  • Ontwikkelingen in displayland; het Proteus-concept en de reacties daarop uit de markt.
  • De retail gaat van online naar offline; een blik op de toekomst.

Je bent van harte welkom! En neem je collega’s mee! Je krijgt er een gratis beursbezoek bij.

Inschrijven

Hier kun je je zich inschrijven voor Live!

Gratis toegang voor ISMI Leden

De andere data van de LIve! bijeenkomsten zijn:
13 Juni Thema nog te bepalen.
5 September The Perfect Pitch.
7 November Thema nog te bepalen.
Goed idee
Schrijf je nu in

Wil je weten wie er al deel uitmaken van het grote shopper marketing netwerk of ben je al ISMI lid en wil je meer weten over een bepaald onderwerp?

Stuur een mail naar Bram Nauta
bram@isminstituut.nl

Vergaren

De Koopgedrag Monitor registreert dagelijks wat men koopt in supermarkten en drogisterijen, waar en waarom.

Zo kunnen we via een drie-dimensionaal analysemodel de marktsegmenteren o.b.v. de factoren die categorie en winkelkeuze bepalen (kenmerken van de shopper – mindset van aankoop –gebruiksmomenten).

Wat het je oplevert?

  • Strategische (her)oriëntatie.
  • Input retailer gesprekken.
  • Keuze voor juiste groeistrategie.
  • Focus op relevante kanalen.
  • Begrijpen waarom shoppers keuzes maken om het communicatiebeleid aan te scherpen.

Voor meer info zie: Markteffect
of stuur een mail naar Bram Nauta
bram@isminstituut.nl

Het Merk-associatie-onderzoek koppelt met behulp van neuro-onderzoek merkassociaties aan categoriekenmerken en winkelkeuze.

Het geeft inzicht in het onderbewuste gedrag van de shopper en hoe dit te beïnvloeden.

Wij geven je graag een nadere toelichting op de inhoud van dit unieke onderzoek.

Voor meer info zie: Neurensics of vraag een vrijblijvende presentatie aan bij Bram Nauta bram@isminstituut.nl