Instore Shopper Marketing Insituut
Instore Shopper Marketing Insituut

Wat beweegt de shopper...

Wat zijn we?

Kenniscentrum, kennisontwikkelaar én belangenbehartiger voor Shopper - en Customer Marketing professionals.

Waar staan we voor?

Continue ontwikkeling en professionalisering van ons vakgebied- en deelgebieden voor alle relevante sectoren.

Waar gaan we voor?

Ons vakgebied (Shopper & Customer Marketing) op gelijkwaardig niveau verankeren binnen en/of naast de traditionele disciplines Marketing en Sales.

Hoe maken we dit waar?

Door Kennis te Vergaren, te Delen en Uit te dragen.

Lid worden?

Je kunt lid worden van het ISMI en zo op de hoogte blijven van ontwikkelingen, je collega's erbij te betrekken en gebruik te maken van de expertise in het kenniscentrum.

Meer weten? Bel naar
+31 0 6 54 20 7479

Of stuur een mail naar
info@isminstituut.nl

Master Classes &
Trainingen
Customer
Journey Experiences
Gratis
Shopper Marketing Scan
Gratis In-company
Workshop
Digital
Maturity Learnings
Research & Monitoring
Klankbord
Gratis Live!
Networking
2 abonnementen
MarketingTribune

Kies je koers

Word lid en maak gebruik van wat de nieuwe Stichting ISMI biedt.

Sluit je voor slechts € 1.250 per jaar snel aan en wordt bedrijfslid.

Alle collega's profiteren mee!

Inschrijven

Info voor
Merkfabrikant of Retailer

Info voor
Bureau of POS fabrikant

Artikel

Marketing Tribune

Door Bram Nauta
Customer & Shopper Marketing repareert de lekkende emmer van Byron Sharp

Lees verder

Delen

 

De Shopper

Master Classes

Customer & Shopper Marketing Expert in 4 Shopper Masterclasses

08/ 13/ 22/ 29 November

Beantwoord de veelgestelde vragen in jouw organisatie:
Wie - wat - hoe - waar - waarom

Modules
  • Marktsegmentatie op basis van shoppergedrag
  • Trade en Category Management & Shopper Centricity
  • Het inrichten van omnichannel customer journey
  • De psychologie van de shopper
  • Inzichten van shoppergedrag vertaald in Schappresentaties en Shopper Activaties
Quote

“Dit heeft mij echt geleerd vanuit de consument als shopper te denken. En direct toepasbaar in mijn dagelijkse werk”

Debbie Hendriks

Director Category Management & Shopper Marketing Groupe SEB

Van 10:30 tot 17:00 in het Berghotel
Utrechtseweg 225, 3818 EG Amersfoort

Vraag het complete cursusprogramma aan. Voor meer info: bram@isminstituut.nl

Uitdragen

 

Best Practices

2017/18 - The Perfect Pitch!

Presentatie 27 September

Op 27 September is de presentatie van Best Practices 2017/18 - The Perfect Pitch. Er worden cases gepresenteerd in de volgende categorieeën.

Categorieën

1 Shopper Marketing case
De complete customer journey, ingericht op een geselecteerde doelgroep in een specifiek kanaal.

2 Smart Innovations
Vernieuwende technologie en technieken om het shoppergedrag te beïnvloeden.

3 Shopper Activatie met Field Marketing

4 Shopper Activatie met POS materiaal

Lokatie: Joinn
Vanaf 13:30
Onderdoor 5, 3995 DW Houten.

U kunt zich inschrijven voor de presentatie bij Patricia Huwae .

Gratis toegang voor ISMI Leden

De volgende Live! bijeenkomst

De volgende bijeenkomst vindt plaats op
13 November.
Aanvullende info volgt binnenkort.

Houd mij op de hoogte

 

Goed idee
Schrijf je nu in

Wil je weten wie er al deel uitmaken van het grote shopper marketing netwerk of ben je al ISMI lid en wil je meer weten over een bepaald onderwerp?

Stuur een mail naar Bram Nauta
bram@isminstituut.nl

Vergaren

De Koopgedrag Monitor registreert dagelijks wat men koopt in supermarkten en drogisterijen, waar en waarom.

Zo kunnen we via een drie-dimensionaal analysemodel de marktsegmenteren o.b.v. de factoren die categorie en winkelkeuze bepalen (kenmerken van de shopper – mindset van aankoop –gebruiksmomenten).

Wat het je oplevert?

  • Strategische (her)oriëntatie.
  • Input retailer gesprekken.
  • Keuze voor juiste groeistrategie.
  • Focus op relevante kanalen.
  • Begrijpen waarom shoppers keuzes maken om het communicatiebeleid aan te scherpen.

Voor meer info zie: Markteffect
of stuur een mail naar Bram Nauta
bram@isminstituut.nl

Het Merk-associatie-onderzoek koppelt met behulp van neuro-onderzoek merkassociaties aan categoriekenmerken en winkelkeuze.

Het geeft inzicht in het onderbewuste gedrag van de shopper en hoe dit te beïnvloeden.

Wij geven je graag een nadere toelichting op de inhoud van dit unieke onderzoek.

Voor meer info zie: Neurensics of vraag een vrijblijvende presentatie aan bij Bram Nauta bram@isminstituut.nl